Saturday, February 5, 2011

-jodoh-



Assalamualaikum Warahmatullah....

Walaupun sedang sibuk membuat persiapan kembali ke Bait At-tolabah, namun jari ini ringan menaip kata-kata terakhir sebelum berangkat pulang...bukan apa~mungkin 1 bulan lagi baru dapat menjenguk blog ini semula...Ya Allah~rindunya....

Sebelum berangkat, ingin saya katakan sesuatu tentang 'jodoh' .. Ya, Jodoh~
Saya tahu, mungkin terlalu awal ingin saya bicarakan tentang jodoh, tapi, tak salahkan jika saya ingin memberi sedikit kata dan mengeluarkan sedikit tanya?

jodoh>>>
sepertimana yang kita ketahui, jodoh kita telahpun ditentukan oleh Allah sejak azali lagi. Si a dengan si B, si C dengan si D ... begitulah ~
bagi yang sudah menemukan jodohnya, Alhamdulillah.. Mabruk ya!! pencarian antum telah selesai. Telah antum sempurnakan sebahagian daripada agama antum...

bagi remaja seperti saya, pasti tertanya-tanya, kan, siapa jodoh mereka? Ya..mungkin ada, namun tak kurang juga yang tidak menghiraukannya..biarlah~kalau jodoh takkan ke mana...benarkah? Wallahua'lam..
Inilah salah satu yang dapat saya perhatikan , indahnya Islam. Kadang-kadang orang yang tak pernah berjumpa pun dapat membina masjid mereka.. Apa yang membuatkan mereka boleh terikat , ya? ...jawapannya seperti tadi, JODOH yang telah Allah tentukan!!!

rakan saya pernah bertanya, "nti, ana nak tanya sikit, jodoh kita telah ditetapkan oleh Allah , kan? tapi, macammana kalau jodoh yang Allah tetapkan itu meninggal dunia? Kita akan membujangkah sepanjang hidup kita?"

--Ya Allah, tersentak saya. Aah~betul juga ya kata sahabat saya itu..bagaimana ya?~~
pada mulanya ingin saya katakan bahawa jika sudah menjadi jodoh, pasti akan bertembung jua, namun setelah berpuluh-puluh blog yang saya lawati, berpuluh-puluh buku yang telah saya khatam, saya kurang keyakinan untuk mengatakan tentang perkara itu... dan kini, saya juga masih dalam tanda tanya..
tapi, memang sifat saya, kalau belum berjumpa pihak atau individu yang sesuai untuk ditanya... "biarlah~jauh lagi" (biarlah ini hanya untuk perkara-perkara yang memerlukan pemikiran yg sematang-matangnya...bukan pelajaran ya..)

jadi, Alhamdulillah..mulai hari ini, telah saya hilangkan perasaan yang tidak patut dalam diri saya, tak patut bagaimana ya? Hanya Allah yang lebih mengetahui..


p/s: itulah sahaja yang ingin saya katakan kali ini...bosan dengan entri saya? asif ya...baru sahaja mengorak langkah untuk menjadi penulis blog yang berjaya dan mungkin...agak...kurang mahir dalam menyusun kata sedangkan minda hendak meluahkan segalanya ~itulah kelemahan yang perlu saya baiki:):)



>>yang baik itu datang daripada Allah, yang buruk juga datang daripada Allah, tetapi melalui kelemahan yang terdapat pada diri saya . Sudah tiba masa untuk saya berangkat pulang, doakan kecemerlangan saya dalam pelajaran saya! Syukran ~<<

Assalamualikum WarahmatullahiWabarakatuh~

No comments: